Uszlachetnianie to proces nanoszenia podczas druku pewnych substancji mających na celu podniesienie walorów wizualnych projektu. Proponujemy szereg rozwiązań, które poprawią estetykę produktu oraz podkreślą te cechy, które chcieliby Państwo wyróżnić.
Uszlachetnienia druku, którymi zajmujemy się w naszym przedsiębiorstwie, wpływają na zdecydowanie większą atrakcyjność standardowego druku – podkreślają jego estetykę, mającą największe znaczenie w przypadku zaproszeń, broszur, wizytówek czy jeszcze innego typu elementów marketingowych. Stosujemy różnorodne techniki uszlachetniania druku, dzięki czemu możemy zaproponować wiele efektów, w 100% pasujących do danego projektu.
W zakresie uszlachetniana druku proponujemy takie rodzaje jak lakierowanie z brokatem (nasza nowość!), sitodruk, zastosowanie lakieru błyszczącego bądź matowego, a także niezwykle popularne złocenie oraz srebrzenie. Oczywiście to tylko przykładowe techniki uszlachetniania druku UV, jakie oferujemy – jest ich znacznie więcej, a wybór konkretnej zależy wyłącznie od Państwa wizji.
W przypadku wątpliwości dot. tego, jakie metody uszlachetniania druku sprawdziłyby się najlepiej w Waszym projekcie, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu.
NOWOŚĆ!
Metoda uszlachetniania druku w postaci lakieru brokatowego to innowacja, którą od niedawna proponujemy naszym klientom. Jesteśmy w stanie wydobyć walory estetyczne produktu, nanosząc na niego napisy brokatowe – to hit w branży odzieżowej czy kosmetycznej.
Sitodruk znajduje zastosowanie przy konieczności uwypuklenia poszczególnych elementów druku. Gruba warstwa farby jest wyczuwalna pod palcem i nadaje etykiecie dodatkowy, ekskluzywny efekt. Sitodruk stosuje się masowo przy produkcji oznaczeń w branży kosmetycznej, farmaceutycznej oraz na produktach chemii gospodarczej.
Zwykły błyszczący lakier UV stanowi ekonomiczny sposób na zabezpieczenie etykiety oraz poprawę jej estetyki. Ciekawy efekt wizualny daje łączenie lakierów matowych i błyszczących w jednym druku.
Laminacja polega na przykryciu zadrukowanej etykiety cienką warstwą folii. Pozwala na zabezpieczenie przed uszkodzeniem substancjami tłustymi, żrącymi, mechanicznymi czy też chroni przed zabrudzeniem. Zastosowanie folii do laminowania powoduje także usztywnienie etykiety. Dysponujemy laminacją matową i błyszczącą – obie metody zdobienia druku stanowią alternatywę do lakierów UV, jednak nie ma możliwości połączenia na etykiecie dwóch rodzajów laminacji.
Efekt uzyskuje się poprzez naniesienie bardzo cienkiej folii metalizowanej (złotej lub srebrnej) na zadrukowywane podłoże. Dodatkowo poprzez naniesienie odpowiedniego koloru Pantone na srebrzenie pozwala na uzyskanie dużej bazy kolorów metalicznych. Istnieją również folie do uszlachetniania druku metodą cold-stampingu z różnymi efektami wizualnymi, np. holograficzne.
Druk od strony kleju ma zastosowanie w przypadku konieczności uzyskania efektu widoczności nadruku przez przezroczyste opakowanie oraz w przypadku umieszczenia dodatkowych informacji na etykietach. Dotyczy to m.in. druku etykiet typu peel-off.
Tłoczenie (embossing) pozwala na uzyskanie efektu 3D w etykietach. Polega na „wypchnięciu” określonych stref podłoża. Wytłoczone mogą być przeróżne wzory – elementy grafiki czy napisy. Podnosi to atrakcyjność wizualną projektu, ale także wzmaga poczucie szlachetności podczas dotykania go.
Numerowanie obejmuje naniesienie różnego rodzaju informacji porządkowych, np. numeru partii, ilości wyprodukowanych sztuk asortymentu czy jeszcze innych danych. Ma na celu potwierdzenie zgodności ilości produktów ze stanami magazynowymi przed dopuszczeniem ich do sprzedaży. Możemy wykonać numerowanie laserowe na opakowaniu bądź etykiecie.